نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3469
-
الف
+

برگزاری نمایشگاه نقاشی هرات با محوریت زنان افغانستان در بهار 99

نمایشگاه عکس هرات با محوریت معرفی زنان افغانستان و با حضور هنرمندان زن ایرانی در بهار سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش آی فیلم2، رضایی‌دستجردی، وابسته فرهنگی جمهوری ایران در ولایت هرات افغانستان با حضور در دانشکده هنر دانشگاه هرات با توفیق رحمانی، ريیس این دانشکده پیرامون برگزاری نمایشگاه عکس با محوریت معرفی زنان افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات در این دیدار به بیان فعالیت های مشترک فی مابین مرکز فرهنگی ج.ا.ایران در هرات با دانشگاه هرات در سال روان پرداخت و گزارشی از برگزاری نمایشگاه کتاب ناشرین ایرانی در دانشگاه هرات، برگزاری نشست ادبی وحدت از منظر شعرای پارسی گوی و اعزام هجده تن از اساتید ادبیات دانشگاه هرات جهت شرکت در دوره دانش افزایی به میزبانی بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبایی ارائه کرد.

وی در ادامه به تمهیدات پیش بینی شده جهت برپایی نمایشگاه نقاشی هنرمند ایرانی که قرار است در محل دانشکده هنر دانشگاه هرات برگزار شود، اشاره کرد.

وابسته فرهنگی ایران پیشنهاد کرد که کارگاه آموزشی در حاشیه این نمایشگاه برگزار شود.

در ادامه توفیق رحمانی به ضرورت ایجاد رشته کارشناسی فرش و همچنین مرمت آثار باستانی در دانشکده هنر اشاره و گفت؛ که رشته کارشناسی فرش بزودی در دانشکده هنر راه اندازی خواهد شد و ما در حال تنظیم برنامه درسی این رشته هستیم.

رحمانی ابراز امیدواری کرد که زمینه کاری فراوانی در این صنعت ایجاد گردد.

توفیق رحمانی از برنامه ریزی و هماهنگی مرکز فرهنگی ایران جهت برگزاری نمایشگاه آثار هنرمند نقاش ایرانی ابراز خرسندی کرد و پیشنهاد نمود این نمایشگاه در ماه حمل/فروردین سال 1399 برگزار گردد.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر